تکنیک مهار کردن(Osae waza), کاتامه وازا Katamewaza

کساگاتامه گرفتن حریف در خاک

آموزش کساگاتامه گرفتن حریف در خاک در جودو

کساگاتامه گرفتن حریف در خاک در جودو(گرفتن حریف در خاک به صورت یک کمربند کج از شانه به طرف کمر حریف)

اوسائه کومی وازا به تکنیکهای نگهداشتن و از تحرک انداختن حریف ترجمه شده است.

برای اجرای کساگاتامه در گارد ،راست در حالی که حریف به پشت روی تاتامی قرار دارد در سمت راست او کنار بالاتنه اش بنشینید دست راست خود را دور گردنش حلقه کنید و در ناحیه شانه راست یقه برگردان او را محکم نگهدارید سرشما باید به طرف سر و صورت حریف باشد تا بتوانید سر و گردن او را در اختیار داشته باشید.

تکنیک ایپون سئویی ناگه در جودو

این کار به شما کمک میکند قدرت مانور بالاتنه او را تقریباً به صفر برسانید در ادامه اجرای تکنیک با دست چپ، آستین حریف را از ناحیه آرنج محکم بگیرید و مچ و ساعد راست او را در زیر بغل خود مهار کنید مفصل رانی و ران راست خود را طوری در کنار بدنش قرار دهید که هیچ فاصله ای وجود نداشته باشد.

تیغه خارجی پای راست را روی تاتامی قرار دهید تا چنانچه بخواهد با فشار بالاتنه اش تغییر وضع و جهت دهد بتوانید راحت تر او را کنترل کنید با پای چپ هم در حالی که زانو به سمت عقب و خارج خم و به تاتامی چسبیده است میتوانید ناحیه پایین تنه اش را مهار کنید. همچنین با پهلو و قسمت راست سینه خود به سینه حریف فشار بیاورید تا بدین وسیله، قدرت تحرک از او گرفته شود.

در هنگام اجرای تکنیک کسا گاتامه باید ضمن آنکه تعادل خود را حفظ میکنید حرکات شانه و سرحریف را از کنترل کامل داشته باشید عضلات شما نباید منقبض ،باشند چرا که در آن صورت او میتواند شما را مانند یک قطعه الوار جابه جا کند. همچنین باید بتوانید از ناحیه خود انعطاف پذیر باشید و هنگام نیاز به جابه جایی با سرعت و قدرت عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *